fbpx

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΑΣ

κινητήρας αυτοκινήτου

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΑΣ

Με αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε για το πως λειτουργεί ένας κινητήρας αυτοκινήτου, πως να τον προστατέψετε και να επιμηκύνετε την διάρκεια ζωής του, να μάθετε να διαβάζετε την συμπεριφορά του για να προφυλαχτείτε από πιθανές ζημιές και τέλος τι να κάνετε εάν τελικά χαλάσει ο κινητήρας σας.

Πως λειτουργεί ένας κινητήρας αυτοκινήτου

online μεταχειρισμένα ανταλλακτικά

 

Στη σημερινή εποχή ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου είναι ένα σύνολο μερών που βοηθάει στην κίνηση του αυτοκινήτου. Υπάρχουν πολλές διατάξεις κινητήρων, οι οποίες με τα χρόνια και με την χρήση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, μπορούν να γίνονται ιδιαίτερα περίπλοκες αλλά η βασική δομή και η λειτουργία πίσω από ένα κινητήρα είναι η ίδια.

Ένας κινητήρας εφόσον έχει σωστή λίπανση και με τη σωστή λειτουργία και χρήση μπορεί να λειτουργήσει επί εκατομμύρια χιλιομέτρα.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΜΕΡΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Πιστόνια

Συνήθως οι κινητήρες έχουν 6 ή 8 πιστόνια που ανεβοκατεβαίνουν το καθένα μέσα σε έναν δικό του κύλινδρο.

 

Πάνω από το πιστόνι η περιοχή λέγεται θάλαμος καύσης, και σε εκείνο το μέρος γίνεται η ανάφλεξη με καύσιμο και αέρα με τη βοήθεια σπινθήρα που δημιουργείται από το μπουζί.

Τα πιστόνια είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε η πλαϊνή τους επιφάνεια να μην εφάπτεται με τα τοιχώματα του κυλίνδρου στον οποίο κινούνται κατακόρυφα. Πάνω σε κάθε έμβολο υπάρχουν 3 δαχτυλίδια τα οποία έχουν ως στόχο να κρατήσουν το λάδι έξω από τον θάλαμο καύσης. Μέσα στο θάλαμο, μόνο το εύφλεκτο μείγμα αέρα-καυσίμου επιτρέπεται!

Προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν στο κινητήρα από φθορά στα πιστόνια είναι τα παρακάτω:

  • Tα δαχτυλίδια με τον καιρό φθείρονται και όταν φθείρονται επιτρέπουν στο μείγμα αέρα-καυσίμου να περάσουν στον στροφαλοθάλαμο, να αναμειχθούν με το λάδι και να το αραιώσουν. Αυτή η αραίωση μειώνει την ικανότητα του λαδιού να λιπάνει σωστά τον κινητήρα και μπορεί να του προκαλέσει πρόωρη φθορά.
  • Aν τα δαχτυλίδια του πιστονιού φθαρούν, μπορεί να επιτρέψουν στα λάδια από το θάλαμο του στροφαλοφόρου να εισέλθουν στο θάλαμο καύσης και ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να «καίει λάδια». Θα το καταλάβεις από τον γκρι-άσπρο καπνό που θα βγάζει η εξάτμιση.
  •  Αν τα δαχτυλίδια φθαρούν ή υπάρχει έλλειψη λαδιού στον κινητήρα, τα τοιχώματα του κυλίνδρου δεν θα προστατεύονται από το στρώμα λαδιού που υπάρχει για να μειώνει τις τριβές και τα πιστόνια θα τον γρατζουνίσουν, προκαλώντας σοβαρή ζημιά στη μηχανή!

Στροφαλοφόρος άξονας

Στην ουσία είναι το εξάρτημα που δίνει περιστροφική κίνηση στο αμάξι μας. Η παλινδρομική κίνηση που προέρχεται από τα πιστόνια μετατρέπεται σε περιστροφική.

Ο στροφαλοφόρος άξονας περιστρέφεται πάνω σε ρουλεμάν τα οποία όπως είναι λογικό, με τον καιρό φθείρονται. Σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του στροφαλοφόρου και των ρουλεμάν παίζει η σωστή λίπανση. Για να αποτρέψεις οποιοδήποτε πρόβλημα που θα σε οδηγήσει σε αγορά ανταλλακτικών χρησιμοποίησε το ενδεδειγμένο λιπαντικό σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. 

Σύστημα βαλβίδων

Ένα σύστημα βαλβίδων αποτελείται από τις βαλβίδες, τα κοκοράκια, τα ωστήρια, τα ελατήρια ανύψωσης και τον εκεντροφόρο άξονα. Αυτό που κάνει το σύστημα είναι να επιτρέπει στον αέρα και στο καύσιμο να εισέλθουν στον κύλινδρο σε μια πολύ συγκεκριμένη χρονική στιγμή. 

ΦΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Θα αναλύσουμε χάρην συντομίας τις φάσεις ενός 4 χρόνου κύκλου

4-stroke-engine

  1. Πρώτα είναι η εισαγωγή κατά την οποία ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής και το πιστόνι κινείται προς τα κάτω για να μπει το μείγμα καύσης.
  2. Ακολουθεί η συμπίεση κατα την οποία ανεβαίνει προς τα πάνω η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει και σφραγίζει τον θάλαμο καύσης και πραγματοποιείται η συμπίεση του μείγματος αέρα-καυσίμου.
  3. Επόμενη βήμα είναι η εκτόνωση. Όσο το μείγμα είναι συμπιεσμένο και το πιστόνι φτάνει το πάνω νεκρό σημείο του κυλίνδρου, το μπουζί που βρίσκεται ανάμεσα από τις δύο βαλβίδες, παράγει έναν σπινθήρα και αναφλέγει το μείγμα! Η έκρηξη πιέζει το πιστόνι πάλι προς τα κάτω και ως αποτέλεσμα αυτή η ενέργεια κινεί και τον στροφαλοφόρο άξονα.
  4. Τέλος κατά την εξαγωγή  η βαλβίδα εξαγωγής ανοίγει και τα καυσαέρια που απέμειναν από το μείγμα στέλνονται κατευθείαν έξω από τον θάλαμο καύσης, στο σύστημα εξαγωγής.

Τι να κάνετε για συντήρηση του κινητήρα σας

κινητήρας αυτοκινήτου

  1. Συντηρείστε τα φίλτρα σας. Η συντήρηση είναι το Α και το Ω σε κάθε τύπο κινητήρα. Θα πρέπει να θυμάστε να αλλάζετε τακτικά τρία φίλτρα. Το φίλτρο καυσίμου το οποίο είναι υπεύθυνο για τη σωστή ροή καυσίμου στον κινητήρα και την σωστή θερμοκρασία του, το φίλτρο αέρος, το οποίο επιτρέπει την διέλευση του αέρα για την σωστότερη και αποδοτικότερη καύση και το φίλτρο λαδιού το οποίο συγκρατεί μικροσωματίδια και μέταλλα που μπορεί να εισχωρήσουν στον κινητήρα και να τον φθείρουν.
  2. Κάντε προθέρμανση του κινητήρα σας όταν υπάρχουν χαμηλές θερμοκρασίες. Εάν πάτε με χαμηλή θερμοκρασία να ανεβάσετε απότομα τις στροφές του κινητήρα σας υπάρχει περίπτωση να μην έρθουν τα λάδια που χρειάζεται και να υπάρξει σπάσιμο κάποιου εξαρτήματος.
  3. Φυσικά πρέπει να ελέγχετε τα υγρά του κινητήρα σας. Τα λάδια υψηλής ποιότητας για μέγιστη αντοχή, πάντα απιονισμένο νερό και φυσικά ένα καλό αντιψυκτικό θα δώσουν μεγάλη διάρκεια ζωής στον κινητήρα σας
  4. Θα πρέπει να έχετε ήπιες αλλαγές ταχυτήτων. Όσο πιο απότομα πατάτε το γκάζι, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα φθοράς στο εσωτερικό του κινητήρα.  Να θυμάστε ποτέ δεν πρέπει να τον φτάνουμε στα όρια του. Πάντα πρέπει να λειτουργούμε στις χαμηλές – μεσαίες στροφές για οικονομία και μακροζωία.
  5. Τέλος πολύ σημαντικό είναι το καύσιμο που βάζετε στον κινητήρα σας. Πότε μην βάλετε αμφιβόλου ποιότητας καύσιμο γιατί το πιο πιθανό είναι να το μετανιώσετε. Προτιμήστε καύσιμα τελευταίας γενιάς με καταλύτες για αποδοτικότερη καύση και φροντίδα στον κινητήρα

Τι να κάνετε εάν χαλάσει ο κινητήρας σας

Εάν έρθει η στιγμή που θα χαλάσει ο κινητήρας σας τότε πρέπει να το καταλάβετε άμεσα. Σε κάποιες περιπτώσεις οι ασυνήθιστοι μεταλλικοί ήχοι ή ο καπνός από την εξάτμιση, μπορεί να είναι ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα. Μην αγνοήσεις αυτά τα σημάδια καθώς μια σοβαρή βλάβη στον κινητήρα καθ’ οδών θα δώσει τέλος στη μετακίνησή σου και ο γερανός θα είναι η μόνη λύση.

Είναι πολύ σημαντικό εάν κάτι δεν πάει καλά με το κινητήρα σου να σταματήσεις εάν βρίσκεσαι σε κίνηση ή να καλέσεις άμεσα το συνεργείο με το οποίο συνεργάζεσαι έτσι ώστε να προλάβεις μεγαλύτερη ζημιά. Εάν συνεχίσεις να κινήσε τότε η καταστροφή στον κινητήρα σου θα είναι ολοκληρωτική και το κόστος επισκευής τεράστιο, θα πρέπει να ασχοληθείς με μεταχειρισμένο ή καινούριο ανταλλακτικό για τον κινητήρα σου ή τελικά κάποιο άλλο  κινητήρα (είτε καινούριο είτε συνήθως λόγο χαμηλού κόστους μεταχειρισμένο κινητήρα). Εάν φτάσετε σε αυτό το σημείο μπορείτε να δείτε πως να διαλέξετε το κατάλληλο μεταχειρισμένο ανταλλακτικό αυτοκινήτου.

Φυσικά στην εταιρεία μας μπορείτε να βρείτε μια πληθώρα μεταχειρισμένων ή καινούριων ανταλλακτικών αυτοκινήτου σε εξαιρετικές τιμές σε περίπτωση βλάβης.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.